December 20, 2009

MMSC# 32 The last christmascard for 2009 (and some baking)


Jeg fikk denne prisen for dette kortet. Takk så mye!

Thanks ladies for the award!

I will start this blogpost with a link to my favorite christmassong. Jussi Bjørling
O' Helga natt


Jeg begynner med å legge ut en link til min favoritt julesang. Jussi Bjørlings O' Helga natt



I have had some complaints..... So from now on I will have to write my blog in both english and Norwegian.

Siden jeg har fått klager, så skal jeg nå begynne å skrive på norsk også. Aller først må jeg si at jeg ble trukket ut til å vinne hovedpremien på Midnight Madness siste blog hop. Jeg har ingen anelse om hva denne premien består av, så jeg venter i spenning på hva som kommer i posten.


Thank you for a great bloghop ladies. You do make som amazing stuff. it was very fun to see all your projects, I am sorry for not winning one of them. But thanks for picking me to win the grand prize! I am so excited to see what that might be.
Yesterday we decotrated the house for christmas. I have now Jerusalem in the one end of my bookshelf, and the Norwegian snowy mountains in the other end. ;o)



Vi hadde en runde i går og vaska og rydda, og til slutt fant vi frem all julepynten. Så nå har jeg Jerusalem i ene enden av bokyllene og den norske fjellheimen i andre enden. Passer helt fint syns jeg ;o)


But what is that lying next to my chistmashouse?

Men hva er det som har lagt seg midt i julepynten min?

I think this must be the prettiest christmasdecoration ever! ;o)

Man får ikke bedre julepynt enn dette - syns jeg da ;o)

Over to the card: Hopefully this is the last christmascard for 2009. Made after the MMSC sketch #32.

Jeg håper at dette er årets siste julekort. Jeg er lei nå.

The God Jul text is a print out. The font is called Anglo Text and can be dowloaded here.

Teksten har jeg printa ut. Skrifttypen heter Anglo text og kan lastes ned
her.








The inside of the card. I got some new stamps from Ladybug and Friends that I just had to use. The snowflakes and the leftcorner stamps. The right cornerstamp is from Stempelglede.

Jeg fikk noen nye stempler fra Ladybug and friends til bursdagen min. Noen nydelige snøflak og det hjørnestempelet nede til venstre. Nede til høyre er det mitt standard hjørnestempel fra Stempelglede
.
But there were something about baking to in this challenge..... So well, I engaged the kids, and Marcus. We baked gingerbread cookies and decorated gingerbread houses. One house for each kid. I do belive that the result also represent their personalitis.

Men denne ukens utfording sa noe om baking også..... så jeg måtte engasjere ungene. Og Marcus ;o) Vi har laget kakemenn og pepperkaker og pyntet pepperkakehus. Ungene fikk et hus hver å dekorere, og jeg tror vi trygt kan si at resultatet viser deres ulike personilgheter.




Sebastians house

Helenes house


We did make a mess. But thats the fun of it isen't it?

Vi lagde et skikkelig griseri, men så hadde vi det veldig moro.

Marcus made this adorable snowman out of sugarpaste. The man is talented I think!

Marcus lagde denne skjønne snømannen av sukkerpasta. Jeg syns han er veldig flink jeg.


Thanks for stopping by and have a very merry chistmas!

Takk for besøket og riktig god jul!

Gunn (MsPlum)

10 comments:

Anonymous said...

Ja her var det julestemning, og pynt. Ikke minst at du har fått tid til et julekort innimellom.
Hjemme har vi fått snø, ja noe så uvanlig som mye snø, ca 80 cm. Vi må tilbake til 1968 siden vi hadde omtrent så mye snø her rundt Stavanger og dalstrøka innanføre!.
Juletreet vårt er pyntet og nå siger julestemningen på.
Gratulerer Gunn med premie.
Hilsen mamma.
Hilsen

Lovely Linda said...

Hello Gunn - how incredible are you! I love your card - the nostalgic feel is just lovely! Your details are perfect too! Those flowers are pretty without being too fussy - just right! You have outdone yourself with the gingerbread house - thanks for the photos - it looks great! I have never made one but am so-o-o tempted!! Thanks for playing along with the Midnight Madness Sketch Challenge this week Gunn, we appreciate your support and look forward to seeing you again!! A very happy CHRISTmas, to you and your family!! {{{hugs}}}

Phyllis said...

Your card is just AWESOME!! Love the flowers and lace. The entire card is just beautiful!! That gingerbread house is incredible!! The MMDesign Team thanks you for playing along with us this week. Have a wonderful Christmas holiday!!

Phyllis MMDesign Team

Carol said...

Hi Gunn....boy you are very ambitious with all those Gingerbread houses. I have to say what a wonderful and fun activity that is for the family that creates lasting and loving memories.

Your card is awesome. I love all the wonderful Vintage elements you have included in the exquisite creation. So beautiful and really wonderful eye candy.

I would like to take this opportunity to thank you for your support of Midnight Madness and to wish you and your family a Very Merr Christmas and Happy New Year.

Hugs,
Carol
MMSC-DT

Priscilla said...

Hi Gunn,
Thank you for the english post :) No worries, we will have more blog hops in the future :) Your card is just wonderful..I really love the vintage style you do from time to time. As far as your prize from the blog hop..it is of course craft related.. I hope you like it and It is just a small way for saying thank you for playing with us. Thank you so much for playing the Midnight Madness sketch Challenge this week. I know it will get busy in the next week or so, so I would like to take this opportunity to wish you and your family a Merry Christmas.
Priscilla
MMSC Hostess

Denise @ kc242 said...

What a lovely vintage card. Your image is delightful and your card is so well thought out and flows beautifully together. Thanks so much for joining us this week at MMSC!
Denise
Midnight Madness Design Team

Jeni C Slack (^0^) said...

Gunn, really you are outdoing us! Not only are you making beautiful Christmas cards and also making Gingerbread house and Marcus made such a cute snowmen! *falls over* It's too fun at your place :) You need to invite us over . Lol! Thanks for playing with us every week, xox ~Jeni & MMSC DT

Sue said...

Your card is wonderful. That image is so nice and I love the colors you chose to make this vintage card come together. Congratulations
on winning a Midnight Madness Remarkables award!!
Well deserved.

designsfromwithinbycharlotte said...

Gunn, I couldn't leave for Christmas without stopping by here first! You are such a joy to visit and I always enjoy reading about what you have been up to....the mischief and all!!!! Your card is just beautiful and I have to say I love this type of creation from you! Your talent is stunning and your Remarkables award is so well deserved...wear it proudly.
I love the decorations, especially the cat...and those fabulous gingerbread houses....wow and that cute snowman! You definately have talent in your family!
Thank you for always making me laugh and for being such a fun part of MM!!
I wish you and your family a Very Merry Christmas...see you soon!
Big Hugs,
Charlotte
XX

Anonymous said...

Takk, Tusen takk for norsk oversettelse og link til font.
Nydelig julekort igjen. Du er utrolig flink. Kjekt å lese bloggen din. Pepperkakehusene var et syn. Snømannen var skjønn, smaker vel godt og.
Juleklem Tante