December 26, 2009

MMSC#33

I was given a Remarkable Award for this card, by the lovely ladies over at MMSC. Thank you so much!


Jeg fikk heder og ære for dette kortet også.




God Jul alle sammen! Nå er jeg så mett at jeg tror kanskje ikke jeg skal spise igjen før til neste år... Jeg skjønner ikke at det er mulig å spise så mye. Men så har maten vært god også da. Pinnekjøtt på julaften, reinsdyrstek 1. juledag og ovnsbakt ørret 2. juledag. I morgen har vi planlagt pinnekjøttrester (vi har ganske mye til overs), men akkurat nå er magen min så full av ørret at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få plass.

Merry christmas everybody! I am so full that I think I can't eat anything again until next year or something. I can't belive how we can eat this much. But we have had some great food. "Stickmeat" on christmas eve. Reindeersteak christmasday and today we have had trout. Tomorrow we are going to eat the leftovers from christmaseve - if we can find room for it in our very full stomacks. *phu*


Jeg fikk ikke så veldig mye "gøy" til jul. med gøy mener jeg selvfølgelig utstyr til kortlaging. Men jeg fikk litt. Jeg fikk et stempelsett fra Penny Black av Marcus. Han er dyktig til å kjøpe stempel til meg ;o)

I did not get a lot of craftingstuff for christmas, but I did get some. This set of clearstamps for Penny Black. My dear Marcus did a great job picking out this one ;o)

Veldig fint ;o) Jeg fikk også en kjempesøt, bitteliten papirkutter.

I also got this adorable little papercutter.


Den er bare 6 cm bred. Perfekt til alle småtingene hvor giljotinen min er for stor.

I have a big giljotin, but when it comes to the small stuff it is not usable, but this little 3" cutter is perfect for the small things.


Jeg fikk også en Distress stempelpute og noen tags. Og så fikk jeg noen kroner som jeg kjapt brukte opp på nærmeste nettbutikk ;o)

I also got a Distress ink pad and some tags, and I got some mony that I alreday have used in a webshop.

Det var den julen. Her er kortet jeg har laget til MMSC #33. Jeg er så lei av julekort nå at jeg må avjule meg. Beste måten å avjule på er å lage et kort i svart/hvitt.

So that was my christmas, over to the card for
MMSC#33. I am sick and tired of christmascards now, so I will have do dechristmas myself - I did that by going black and white.




Her er skissen:

Vel, jeg klarte ikke å holde meg helt til bare svart og hvitt, jeg måtte ha litt rødt. Det er ikke så godt å se, men inne mellom de svarte rosene ligger det 4 røde "diamanter". Rosene har jeg farget svarte med å dyppe dem i blekk.

Well, I did not manage to go completly black and white, in between the black roses there are 4 red "diamonds". I colored the roses by dipping them in ink.




Jeg lagde bakgrunnen ved å stemple noen svirler og noen blomster fra det nye Penny Black settet mitt. Etterpå sverta jeg kantene med svart Memories stempelpute. Festa silkebåndet (kjøpt på Nille) og limte på noen perler og de svarte rosene. I endene på den hvite stripa hvor det står gratulerer har jeg brukt et stempel fra Stempelglede Grunge collection. Sommerfugl stempelet er fra Crafty Individuals.

I made the background paper by stamping some swirls and some flowers from the Penny Black Allegro set, and then spounging the egdes with black memories ink. Then I tied the ribbons and added some perls and the black roses. At each end of the white strip were it says "Gratulerer" I have used a stamp from Stempelglede Grunge Collection. The buttefly image is from Crafty Individuals.


Jeg måtte prøve mine nye Penny Black stempler på innsiden også.

I had to use my new Penny Black stamps on the inside also.




Jeg syns de er nydelige!

I think they are beautiful!

Takk for besøket og hjertelig velkommen tilbake.

Thanks for stopping by and have a nice evening!

Gunn

6 comments:

Lovely Linda said...

WOW Gunn - this is amazing - totally amazing - I love everything about it, which seems to be the way with your cards!! The Black and White is stunning and love the DP you have made! Your flowers are perfect - dipped in ink...hmmm....will have to use that idea!! Love the pearls too - this is beautiful inside and out! Your Christnas supplied look great too - fabulous! Thanks for finding the time to play along with the Midnight Madness Sketch Challenge this week - we love to see you! You know we look forward to seeing you again next week!
Limda MMSC Design Team

Darlene (SCS:akronstamperdpk) said...

Fantastic job on this challenge card Gunn! LOVE how you used your new stamp set ... looks AWESOME!!! I have that set and LOVE IT ... can't wait to see what else you do with it!! Sounds like some fun holiday gifts and I'm sure you'll put them to wonderful use!
Thanks so much for stopping by my blog ... it was nice to hear from you!! Glad you had a wonderful holiday! And yes, I know what you mean about eating toooooo much! I feel the same way ... STUFFED!! Have a great weekend!!

Carol said...

Gunn....this black and white card is stunning. That is one of my favorite color combination. You put your new stamp to very good use. I would love to have this one myself!!! How cleaver to ink up your red roses and make them fit this beautiful card. Thanks so much for playing along with us at Midnight Madness. We appreciate your support.

Carol
Midnight Madness Design Team

cabio's craft corner said...

Wow, stunning black & white scheme card for the sketch. Beautiful dyed roses (don't see any red as you mentioned) and pretty embellies & images! Thanks for joining the MMSC this week and hope to see you again the the next ones :o)
Hugs,
Cabio

Michelle ~ daydreams505 said...

Gunn, this is SO very beautiful! I love the black/greys and whites together. So very timeless! I need to try these colors together soon! The image and extra details are perfect together too! I love to see your creations each week. :)
Michelle MMDT

Priscilla said...

Just Gorgeous..I love the vintage feeling. and all the added small details. Well done using the sketch too. It is just adorable. Thank you so much for playing the Midnight Madness sketch challenge.
Priscilla
MMSC Hostess