January 7, 2010

MMSC #35



I finally got to use this cool thecnique! I have made several images like this, but I have never actually used them on a card. Remeber my brickwall angel... it is lying around here somewhere. But on this card it was perfect!
The tutorial for this technique is here.


Denne teknikken er bare så stilig. Jeg har laget flere slike, men jeg har aldri fått til å bruke dem på et kort før. Det er litt arbeid, men jeg syns det blir så kult at det er verd arbeidet.
Splitcoststampers har en tutorial her.


The card is made after the MMSC #35 sketch. Which was a plesure to work with ;o) (Not like last week *LOL*)

I have used my favorite Calalillies. This image is so elegant. I do belive that the stamp is by Kort og Godt, but I am not sure. I have stamped the bakground with my Marble bakgraound stamp from Great Impressions.

Kortet er laget etter skissen til MMSC #35. Den var mye greiere enn den de hadde sist uke *LOL*.

Jeg har brukt mine fantastiske Kalaliljer. Jeg tror de er fra Kort og Godt, men jeg er ikke sikker. Jeg mener jeg har sett dem hos Kreativ Hobby også, men de hadde dem ikke siste jeg så etter blomster der.

Bakgrunnen er et marmorstempel fra Great Impressions. Dette har jeg stemplet både på den svarte bakgrunnen men også som bakgrunn til liljene.

I also used the marble stamp on the background for the lillies. I stamped the lillies twice and embossed one of them.


Jeg stemplet liljene 2 ganger. Første gangen med Staz on og så en gang med Versamark som jeg så embosset i svart.

Theese gems looks blue in the photo, but they are dark purple. Do you see the black/white and gold paper? Isn't it the coolest paper ever. It is some old wrappingpaper I have had lying around for ages. I do only have a tiny little pice left, so it is only for very special occacions ;o)

It is still very cold here, and there is a cold draft going throu my house so I am freezing. And tomorrow they are going to shut down the electisity her for 4 hours.... Luckily I will be at work during this.
We have do find some sort of solution to this tomorrow.


Thank you so much for stopping by. I do appriciate your nice comments!



Disse diamantene ser blå ut på bildet, men de er egentlig mørke lilla. Det svart/hvite/gull papiret jeg har brukt her er noe gammelt gavepapir. Jeg har hatt det i mange år, men nå har jeg bare en bitte liten bit igjen, så det er forbeholdt spesielle anledninger ;o)

Det er fortsatt veldig kaldt her. Det kommer en kald trekk inn her som vi ikke skjønner hvor kommer fra, så selv om vi har hatt fyr i ovnen hele dagen så sitter jeg her under ullteppet og kjenner på den kalde trekken. I morgen skal kjelleren lukkes inne, om så med ulltepper og plast. Jeg bryr meg ikke om hvordan det kommer til å se ut, bare jeg slipper den kalde luften som kommer opp derfra.
Ikke nok med det, men i morgen kommer de også til å stenge strømmen her i 4 timer.... Jeg er glad at jeg skal være på jobb akkurat da.

Takk så mye for besøket. ;o)


12 comments:

Priscilla said...

You liked this sketch and not last weeks huh?? Oh my dear friend, just you wait and see what is in store for you in the future..
**{{{evil laugh}}}** LOL Only joking, but I do have some fun sketches planned JUST FOR YOU!!! lol Your rocked the sketch as always and your wonderful talent to explore new tecniques inspires me. Thanks for playing the Midnight Madness sketch challenge with us this week.
Priscilla
MMSC Hostess

Liz said...

Wow very clever indeed Love it stumbeled on your blog for the first time I will be back

Liz x

Jane, at Thepaperaffair said...

Too funny about last weeks sketch!! Love the Calli lilies and the ribbon and the embellishment. Thank you for joining us this week, always enjoy your creations, stay warm!!

Jane MMSC DT

Carolyn said...

OMG, I love this card!! I am really going to have to try something like this. It's just gorgeous. Fabulous work! Funny about last week's sketch. There certainly are some that truly do challenge. Thanks for playing along with us this week. We love having you join the fun.

Have a very happy New Year!!

Carolyn
MMSC DT

Carol said...

Gunn....look at you!!! I have seen this technique before....but I have to say yours is the best!!! Wow-what a sensational card you have treated us with this week. Just gorgeous. Thanks for giving the Midnight Madness Sketch Challenge a whirl. Wishing you a Very Happy Creative New Year. See you next week!!!

Bear Hugs,
Carol :o}
Midnight Madness Design Team

Lovely Linda said...

Hi Gunn - another gorgeous card from you - I always look forward to seeing what you do!! I love this image and the technique you have used - I will have to check that out - thanks for the link Gunn! You have created such an elegant card, the embellishment finishes it off beautifully - I am glad you liked this weeks sketch! Thanks for playing along with the Midnight Madness Sketch Challenge this week, we love to see your work. We love to see you play along each week!
Linda MMSC Design Team

Nela said...

Really gorgeous card! Congretulations :D. Thank you for visiting me!

designsfromwithinbycharlotte said...

Happy New Year Ms. Plum!!! Hope your Christmas was a good one and santa was good to you! :)
I remember your angel card that you did with this background and I loved that one, but this one too is stunning! It looks very artsy and beautiful when you first look at it...then when you see all the details...background dp, ribbon, gems and charm you really get to see the depth of your creation! Gorgeous job Gunn. Your creations are so versitile you are so inspirational!
Hugs,
Charlotte
MMSC DT

Grace said...

Wow! THis really looks great! I love this technique with this image! So glad you played along with the MMSC.... you always have such great inspiration!

Linda64 said...

Kjempestilig kort..
Du var inne på bloggen min og spurte om et stempel. Det er fra Prima og er på platen Dream ( tror jeg den heter )
Ha en flott kveld!

Denise @ kc242 said...

Wow Gunn, I just love this technique on your card! Outstanding! This is one that I will have to try!
Thanks so much for joining us this week at Midnight Madness!
Denise
MMDT

Chris Olsen, Glowbug said...

Gunn, you are always so full of surprises. Your ability to use different techniques and styles amazes me!! Gorgeous creation for the MMSC! Love the Asian flare this has and the colors and design.