January 13, 2010

Scrap the music - Januarsangen



Scrap the music
"Nå kommer vintern"
av Jokke og Valentinerne




Nytt år og nye muligheter. Jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på Scrap the music utfordringen. Dette er første gang jeg prøver meg på en slik oppgave.

Sangen var Jokke og Valentinernes "Nå kommer vinteren" og man er nødt til å ha med et ord eller en strofe fra teksten.


Jokke synger på slutten av hvert vers "Du ække aleine, vi er mange som har det sånn", og jeg valgte å bruke ordene "Du er ikke alene" (tilpasset oversetting er lov).



Bakgrunnspapiret er fra BoBunny og het Snowy Serenade Serenity og er bare helt fantastisk nydelig. Jeg valgte Kala liljene mine igjen. Jeg hadde tenkt å lage en mursteinsvegg, men det ble for stort til å passe til dette kortet. Men jeg stempla med marmorstempelet mitt fra Great Impressions og embosset liljene.


Under rosene har jeg nupereller som min mor har laget til meg. Det var de siste jeg hadde... hint hint mamma ;o)


Helt ytterst i kanten på bakgrunnspapiret er det litt lillafarge, så jeg tok opp den fargen i ramme rundt bilde og tekst, samt under rosene.

På innsiden har jeg gjentatt pynten og skrevet et vers om vennskap.

Takk for besøket og hjertelig velkommen tilbake!


4 comments:

Vibeke said...

Hei Gunn:)

Så hyggelig at du ble med på en utfordring hos oss da!! Håper du blir en av våre faste deltakere:)

Utrolig flott kort du har laget her mange fine detaljer:)

Takk for at du deltar:)

Michelle ~ daydreams505 said...

Hi Gunn, This is spectacular! :) I love the round pleated circle with the butterfly floating on top. The colors and layers are awesome. Thanks for the nice words over on Priscilla's blog. You made my day. :) Michelle MMDT

Wenche said...

Nydelig og gjennomført. Du er heldig som har en mor som kan lage nupereller. Flott effekt

Gro aka emrille said...

Nydelig kort! Og så så flotte nupereller!