January 4, 2010

Stamartic #1 and Cards for Men #2

  



This card is for the first Stampartic Challange of the year and for Cards for men #2. Cards for men challenge this time was "New", so it might seem odd that I have used a image of an old car, but in my family noone celbrates a new car, new cars are for driving - old cars are something to celebrate. So to me it was just right to use an old car on this card.





The stampartic Challenge in addition to the sketch was "Cheap stamping". January is the month of the unexpected bills so there will be no leftover money in my home for crafts gear, so I am all for cheap stamping. In this card I have used lot of left over paper. The only "new" paper I have used is the notesheet vellum. The rest is just plain cardstock. The "metal" embelilsment to the left is something out of a "make your own jewlery -box" for kids. 

The background is stamped with a marble bacground stamp from Great Impressions. And then I have made some faux stiches around the egdes. Not sure where the car is from.


I decided to use squares instead of cirkels, I guess that is called artistic intrepetation of the sketch ;o)

Underneath the butten I have used a swirl that my aunt sent to me. Thank you Aunt Wenche!

Thanks for stopping by!




Dette kortet har jeg laget til Stampartics første utfording. I tillegg til skissen er utfordingen å gjøre det billig. Så jeg har gravd dypt i resteboksen min og stort sett bare brukt restepapir. Eneste som ikke var rest er vellum notearket. Alt det andre er bare ensfarget. Bakgrunnen har jeg stemplet med marmor-bakgrunnstempel fra Great Impressions. Rundt kanten har jeg laget falske sting. "Metall"-pynten er noe fra en slik "lag dine egne smykker"-boks for barn. Jeg tør ikke si hvor bilen kommer fra  - det husker jeg rett og slett ikke.


Jeg valgt å bruke firkanter og ikke sirkler som skissen har. Jeg tror det kalles artistisk tolkning av skissen..... Sannheten er at jeg ikke kan fordra å lage sirkler for jeg må klippe dem ut for hånd ;o)
Under knappen ligger en swirl som jeg fikk i posten i dag av Tante Wenche. Takk tante! ;o)

Takk for besøket og hjertelig velkommen tilbake!


2 comments:

Jorunn said...

Heisann og tusent takk for lekkert bidrag til skisse utfordringen vår.
Nydelige farger og lekkert design!! går fint med firkanter vettu!!

Dessverre blir du ikkje med i trekningen til premien, siden du har kombinert med en annen utfordring. En regel vi har...

Men takk for inspirasjon og for at du delte kortet med oss. Håper å sjå deg i fleire utfordringer i 2010 =)

Klem,
Jorunn

Wenche Thelin said...

Hei Gunn
Har sansen foe din artistiske tolkning.
Sirkler blir til firkanter.
Kjekt med et herrekort.
Tante