February 7, 2010

Scrappekammeret # 1 Mor/mamma


Så var omsider Scrappekammeret igang med utfordringer. Første utfording har temaet Mor/Mamma. Det passet ganske fint for jeg hadde nettopp laget denne eksplosjonsboksen til morsdagen.


Nå tok vi en spansk en og feiret morsdagen i dag. Vi vet at det er en uke for tidlig, men siden mamma var på besøk her hos meg denne helgen og jeg ikke får se henne neste helg, så passet det fint. Hvis ikke kunne jeg jo heller ikke lagt den ut her enda, siden min mamma er en ivrig leser av bloggen min.
Vi var på tur til Danmark i går så mamma har ganske mye å dra på når hun skal på toget i morgen, da kan det være greit å ha en liten oppsats av roser som holder seg, og ikke en diger en med ekte roser ;o) Jeg satser på at denne oppsatsen holder noen år.


Tekstene inne i kortet har jeg hentet fra Ordtak.no og de sier:

1.
Mødre kan tørke tårene dine over telefonen.


2.
Alle blomster er ikke bra nok i en morsdagsbukett.
Danske ordtak

Jeg syns denne hørtes litt rar ut så jeg skrev "Alle blomster i verden er ikke nok i en morsdagsbukett".

3.
Mor betyr uselvisk overgivelse, grenseløst offer og kjærlighet som overgår all forstand.
Ukjent

Den siste teksten er min personlige hilsen til mamma.

Jeg har dekorert alle sidene i boksen. Jeg har kassert noen kunstbøker på jobben så jeg klipper ut bilder av kjente kunstverk derfra og bruker som dekorasjon. Jeg glemte dessverre å ta vare på navnet på kunstnerne og navnet på bildene. Det skal jeg huske til neste gang.

Jeg har også brukt stempler fra Stempelglede og Penny Black.


Det ytterste papiret er fra Panduro og heter Vintage Drama Carmen. Så har jeg et hvitt ark og inderst et som jeg har kjøpt på Nille.



Takk for besøket og hjertelig velkommen tilbake.





13 comments:

Anne May said...

Hei!
Kjempe flott eske.Utrolig flott med de gule rosene:)

Agnete-Sagalind said...

Noe så nydelig! Dette er virkelig Stunning!
Tusen takk for at du deltar på Scrappekammerets utfordring! :)

Klem fra Agnete, Kammerpike!

Cathrine said...

Wow. Helt fantastisk vakkert! Skikkelig lekker eksplosjonsboks. Oppsatsen av blomster var bare utrolig kreativt, og falt virkelig i smak hos meg! En utrolig heldig mor som mottar denne!

Takk for at du deltar!

Klem fra Cathrine.

designsfromwithinbycharlotte said...

I am now blown away!!! I've wanted to try one of these exploding boxes but haven't tried it yet!You have inspired me to try! This is absolutely beautiful Gunn....fabulous details and the inside is amazing.....so, so pretty! I'm in awe of your talent!
WOW!
Stunning work my friend!
Hugs,
Charlotte

Guro said...

Nydelig eksplosjonsboks du har laget her, og den er det virkelig mye arbeid med! Nydelig blomsteroppsats du har laget i midten. Heldig mamma som fikk denne i dag :-)
Tusen takk for at du deltar i vår første utfordring!
Klem fra Guro

Anette said...

WOW denne esken var rålekker!!!
Takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
Klem fra Anette - kammerpike :)

Linda W said...

Denne var bare rå lekker, herlig pynt og lekre farger.
Den blomsteroppsatsen var i en klasse for seg selv. Flotte tekster også.
Takk for at du deltar på vår første utfordring.
Hilsen Linda W på vegne av scrappekammeret...

Anonymous said...

Kjære Gunn.
Mine tårer rant, jeg er rørt langt, langt inn i hjerterøttene. Denne morsdagsgaven blir aldri glemt. Den vakre boksen, de gode ordene og all omtanken som lgger bak varmer utrolig i februarkulden.
Takk kjære deg.
Mamma

Anonymous said...

Tanteunge.
Hver dag må jeg innom bloggen din. Hadde ikke forventet noe nytt denne helga. Du er bare fantastisk flink. Morsdagsgave med nydelige ord, ble litt rørt jeg og. Blomsteroppsatsen viser din kreativitet.
Tante

Hege said...

Wow! Denne eksplosjonsboksen var bare heeeeeeeeelt nyyyyyyyydelig!! Flott eske, skikkelig kreativ bukett og flotte ord til mammaen din. Jeg skjønner godt at den rørte langt inn i hjerterota hennes.

Klem Hege.

Agnete-Sagalind said...

Det er noe til deg i bloggen min! :)

Agnete!

linsal said...

wow! Jeg er nesten helt måløs! For et utrolig nydelig kunstverk av en eske! For en utrolig jobb det ligger bak! Ordentlig gjennomført! Jeg skjønner godt din mamma ble rørt av denne her!! Og så utrolig kreativt og herlig med den blomster oppsatsen!

takk for at du deltar på scrappekammerets utfordring!
klemmer fra Linda
-kammerpike-

Laura - Layers of Color said...

Oh My Gracious!! What a stunning and special project, Gunn!! The most beautiful explosion box I've ever seen!